Signar significa representar o simbolitzar alguna cosa. En els territoris de la lingüística i la semiologia, el signe esdevé un pont entre el pensament i l’expressió. Des d’aquesta mirada, explorem com l’escultura i la llengua de signes poden trobar-se per donar forma a una nova manera de comunicació artística.
Inspirades en l’obra de l’artista David Llorente Ávila, les estudiants de l’assignatura d’Innovació Didàctica en les Arts Visuals busquen expandir els límits del llenguatge visual i corporal.
En aquest procés, les futures mestres col·laboren amb persones d’ASPACE Catalunya, una entitat que acompanya persones amb paràlisi cerebral i altres discapacitats afins, promovent la seva autonomia, la seva participació social i el reconeixement de les seves diverses formes de comunicació.
Juntes, es converteixen en un únic equip creatiu, integrant sistemes de comunicació augmentativa i alternativa —formes d’expressió que amplien o substitueixen la parla mitjançant gestos, signes, imatges o dispositius—.
Aquesta integració transforma l’experiència artística en un espai d’intercanvi i descobriment mutu, on cada gest, textura o forma esdevé una oportunitat per redefinir allò que entenem per comunicació. A través de l’art col·lectiu, emergeixen nous llenguatges compartits, on la diferència no separa, sinó que enriqueix i amplia les possibilitats de crear i comprendre juntes.
Signar significa representar o simbolizar algo. En los territorios de la lingüística y la semiología, el signo se convierte en puente entre el pensamiento y la expresión. Desde esta mirada, exploramos cómo la escultura y la lengua de signos pueden encontrarse para dar forma a un nuevo modo de comunicación artística.
Inspiradas en la obra del artista David Llorente Ávila, las estudiantes de la asignatura de Innovación Didáctica en las Artes Visuales buscan expandir los límites del lenguaje visual y corporal.
En este proceso, las futuras maestras colaboran con personas de ASPACE Catalunya, una entidad que acompaña a personas con parálisis cerebral y otras discapacidades afines, promoviendo su autonomía, su participación social y el reconocimiento de sus diversas formas de comunicación.
Juntas, se convierten en un único equipo creativo, integrando sistemas de comunicación aumentativa y alternativa —formas de expresión que amplían o sustituyen el habla mediante gestos, signos, imágenes o dispositivos—.
Esta integración transforma la experiencia artística en un espacio de intercambio y descubrimiento mutuo, donde cada gesto, textura o forma se convierte en una oportunidad para redefinir lo que entendemos por comunicación.A través del arte colectivo, emergen nuevos lenguajes compartidos, donde la diferencia no separa, sino que enriquece y amplía las posibilidades de crear y comprender juntas.