Search this site
Embedded Files
  • INICI[o]
  • VISITA
  • PERMANENT[e]
    • MATANT ESCOLES
    • SIGNANTS
    • 25 TONES
    • DESK, RUBBER & DUCK
    • WABI-SABI
    • A INFANTIL, GEOMETRIES MIL
  • TEMPORAL
    • A PASTAR FANG!
    • ESPAIS RELACIONALS
    • PIXADA LLIURE
    • JO VULL SER MESTRA
    • BROTS TRANSHUMANTS
  • JARDÍ[n]
  • EQUIP[o]
  • AGENDA
    • MICROCREDENCIALS
      • PLANTER CREATIU
      • MATERIALITAT
      • POSTNATURALS
      • ESCOLA
      • PAISATGE
      • MÓN INTERN
    • FESTA
 
  • INICI[o]
  • VISITA
  • PERMANENT[e]
    • MATANT ESCOLES
    • SIGNANTS
    • 25 TONES
    • DESK, RUBBER & DUCK
    • WABI-SABI
    • A INFANTIL, GEOMETRIES MIL
  • TEMPORAL
    • A PASTAR FANG!
    • ESPAIS RELACIONALS
    • PIXADA LLIURE
    • JO VULL SER MESTRA
    • BROTS TRANSHUMANTS
  • JARDÍ[n]
  • EQUIP[o]
  • AGENDA
    • MICROCREDENCIALS
      • PLANTER CREATIU
      • MATERIALITAT
      • POSTNATURALS
      • ESCOLA
      • PAISATGE
      • MÓN INTERN
    • FESTA
  • More
    • INICI[o]
    • VISITA
    • PERMANENT[e]
      • MATANT ESCOLES
      • SIGNANTS
      • 25 TONES
      • DESK, RUBBER & DUCK
      • WABI-SABI
      • A INFANTIL, GEOMETRIES MIL
    • TEMPORAL
      • A PASTAR FANG!
      • ESPAIS RELACIONALS
      • PIXADA LLIURE
      • JO VULL SER MESTRA
      • BROTS TRANSHUMANTS
    • JARDÍ[n]
    • EQUIP[o]
    • AGENDA
      • MICROCREDENCIALS
        • PLANTER CREATIU
        • MATERIALITAT
        • POSTNATURALS
        • ESCOLA
        • PAISATGE
        • MÓN INTERN
      • FESTA

A INFANTIL, GEOMETRIES MIL. 2015. EDUCACIÓ DE LES ARTS VISUALS EN EDUCACIÓ INFANTIL

A INFANTIL, GEOMETRIAS MIL. 2015. EDUCACIÓN DE LAS ARTES VISUALES EN EDUCACIÓN INFANTIL

PRIMERS PASSOS

PRIMEROS PASOS

Abans de començar la intervenció artística, es va elaborar un document de projecte on es descrivia la proposta, els objectius i el procés de treball. Aquest text recull la planificació inicial de la intervenció en les columnes de la Facultat de Ciències de l’Educació.

Antes de iniciar la intervención artística, se elaboró un documento de proyecto donde se describía la propuesta, los objetivos y el proceso de trabajo. Este texto recoge la planificación inicial de la intervención en las columnas de la Facultad de Ciencias de la Educación.

INTERVENCIO COLUMNES UAB.pdf
INTERVENCIO COLUMNES UAB_ CAST.pdf

PROCÉS

PROCESO

Documental que recull el procés i els resultats de la intervenció artística “A Infantil, Geometries Mil”.

L’objectiu va ser pintar les columnes que envolten els mòduls de la Facultat de Ciències de l’Educació amb dues úniques consignes:

  • Composició geomètrica utilitzant tres colors: blau turquesa, magenta i blanc, i

  • Llibertat per crear.

Les protagonistes són les estudiants dels grups 61 i 62 de tercer curs del Grau d’Educació Infantil, juntament amb les professores Emilia Verger i Mar Morón.

Documental que recoge el proceso y los resultados de la intervención artística “En Infantil, Geometrías Mil”.

El objetivo fue pintar las columnas que rodean los módulos de la Facultad de Ciencias de la Educación con dos únicas consignas:

  • Composición geométrica utilizando tres colores: azul turquesa, magenta y blanco, y

  • Libertad para crear.

Las protagonistas son las estudiantes de los grupos 61 y 62 de tercer curso del Grado de Educación Infantil, junto con las profesoras Emilia Verger y Mar Morón.

INTERVENCIÓ

INTERVENCIÓN

Des de l’assignatura Educació de les Arts Visuals en Educació Infantil I de 3r del Grau d’Educació Infantil de la Facultat de Ciències de l’Educació de la UAB, les estudiants han desenvolupat una intervenció artística en les columnes que envolten els tallers de la facultat.

El projecte, anomenat “A Infantil, Geometries Mil”, consistia a pintar les columnes seguint uns criteris geomètrics i amb només tres colors: blau turquesa, magenta i blanc. Al mateix temps, les estudiants tenien plena llibertat creativa per expressar la seva mirada i idees.

Inspirades en artistes avantguardistes i contemporanis, i amb la guia de les professores Emília Verger i Mar Morón, les estudiants van passar per tot el procés de creació artística: recerca del referent, desenvolupament de la idea, esbossos individuals i disseny final en grup.

El resultat és un conjunt de columnes plenes de color i geometria que transformen l’espai exterior dels tallers en un entorn més viu i inspirador, alhora que les estudiants aprenen a aplicar conceptes de l’àrea de Didàctica de les Arts Plàstiques en un projecte real.

Aquest projecte mostra com el treball col·laboratiu i la creativitat poden convertir qualsevol espai arquitectònic en un laboratori artístic obert a la participació i la imaginació.

Desde la asignatura Educación de las Artes Visuales en Educación Infantil I de 3º del Grado de Educación Infantil de la Facultad de Ciencias de la Educación de la UAB, las estudiantes han desarrollado una intervención artística en las columnas que rodean los talleres de la facultad.

El proyecto, llamado “En Infantil, Geometrías Mil”, consistía en pintar las columnas siguiendo criterios geométricos y usando solo tres colores: azul turquesa, magenta y blanco. Al mismo tiempo, las estudiantes tenían libertad creativa para expresar su propia mirada e ideas.

Inspiradas en artistas vanguardistas y contemporáneos, y bajo la guía de las profesoras Emília Verger y Mar Morón, las estudiantes pasaron por todo el proceso de creación artística: investigación del referente, desarrollo de la idea, bocetos individuales y diseño final en grupo.

El resultado es un conjunto de columnas llenas de color y geometría que transforman el espacio exterior de los talleres en un entorno más vivo e inspirador, mientras las estudiantes aprenden a aplicar conceptos del área de Didáctica de las Artes Plásticas en un proyecto real.

Este proyecto demuestra cómo el trabajo colaborativo y la creatividad pueden convertir cualquier espacio arquitectónico en un laboratorio artístico abierto a la participación y la imaginación.

Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal

Unitat de Didàctica de les Arts Plàstiques

Google Sites
Report abuse
Page details
Page updated
Google Sites
Report abuse